Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over deelname aan de Neuzelbeurs? Bekijk hier of je vraag in het overzicht van veelgestelde vragen staat. Klik op de vraag om het antwoord te lezen!

Wat kost een kraam op de Neuzelbeurs?

Een kraam op de Neuzelbeurs kost 59 euro per weekend.

Het is niet mogelijk om een kraam voor één dag te boeken, wel staat het je vrij om de dagen met iemand uit je vrienden-/familie-/kennissenkring af te wisselen.

Kan ik ook één dag staan op de Neuzelbeurs?

Nee, een reservering bij de Neuzelbeurs is altijd voor het gehele weekend.

Het staat je wel vrij om een reservering te maken en de dagen met iemand die u kent af te wisselen. Je dient dan slechts te zorgen dat u beiden het bewijs van reservering in bezit heeft.

Wat zijn de afmetingen van een kraam?

Een kraam op de Neuzelbeurs is 3 meter breed en 0,90 cm diep. De kraam is verder aangekleed met een rood dakje en een lichtsnoer met enkele lampjes.

Hoe boek ik een kraam op de Neuzelbeurs?

Er zijn meerdere mogelijkheden om een kraam te boeken:

  • Via het boekingssysteem op de website. Hierbij kies je zelf de plaats van je voorkeur uit op de online plattegrond en betaald deze met iDEAL.
  • Telefonisch via 070-3075900. Wij boeken de kraam dan voor je in en we maken een afspraak om de kraam op vrijdag op het kantoor af te komen rekenen.
  • Op kantoor boeken en direct contant betalen. Dit kan iedere vrijdag tussen 10.00 en 15.00 uur op het kantoor aan de Volmerlaan 12 te Rijswijk. Via het parkeerterrein P2 van De Broodfabriek hou je rechts aan tot je een stenen trapje naar de deur van het kantoor tegenkomt.
  • Tot slot is het mogelijk om tijdens een editie van de Neuzelbeurs een kraam te reserveren bij de garderobe van De Broodfabriek

Wat mag ik wel en niet verkopen op de Neuzelbeurs?

Op de Neuzelbeurs mogen tweedehands en nieuwe producten verkocht worden, door zowel handelaren als particulieren.

Dit mag niet op de Neuzelbeurs verkocht worden:

  • (imitatie) wapens
  • Erotische artikelen
  • Levende waren
  • Bloemen & planten
  • Etenswaren en dranken

Indien je deze producten toch op de Neuzelbeurs verkoopt hebben wij het recht je van de beurs te verwijderen. Voor wat betreft de laatste twee productgroepen (bloemen, planten, etenswaren en dranken) is het wel mogelijk deze te verkopen op de Neuzelbeurs, maar alleen tegen een speciaal tarief in de doorgang naar de beurs. Dit is alleen mogelijk voor foodproducten die niet bedoeld zijn voor directe consumptie. Neem hiervoor contact met ons op.

Je bent ten alle tijde zelf verantwoordelijk & aansprakelijk voor de spullen die je verkoopt en de daaraan verwante regels. Het is mogelijk dat instanties (zoals Belastingdienst, UWV, React) een controle uitvoeren op de Neuzelbeurs.

Ik wil graag een stroompunt bij mijn kraam. Kan dit?

Het is zeker mogelijk om een stroompunt bij je kraam te krijgen, alleen hier zijn wel kosten aan verbonden. Voor 30 euro heb je het hele weekend beschikking over een stroompunt.

Je kunt dit stroompunt afnemen door deze optie in het boekingssysteem aan te klikken (stap 2) of dit aan te geven bij plaatsen van je boeking bij het kantoor.
Als je na het plaatsen van je boeking nog een stroompunt wilt is dit mogelijk door even contact met ons op te nemen. Graag wel vooraf doorgeven en niet pas ter plaatse aanvragen. Tijdens de (opbouw van de) beurs heeft het onze voorkeur om niet meer met stroomkabels te gaan sjouwen.

 

 

Ik wil graag een hoekkraam, maar deze zijn er niet meer. Wat nu?

Hoekkramen zijn gewilde plaatsen. Alleen als ze er niet meer zijn is het jammer, maar dan zijn andere je voor geweest. Je kunt een keuze maken uit de andere beschikbare plaatsen, of bij andere edities kijken of er nog hoekkramen zijn.

Het heeft geen zin om te gaan bellen of mailen om een hoekkraam. Er is geen wachtlijst voor hoekkramen. Als er eentje vrijkomt vanwege een afzegging of verplaatsing zetten we de kraam meteen open via het boekingssysteem.

Er ging iets mis tijdens het boeken en nu is de kraam die ik wilde afgekruist op de plattegrond. Wat nu?

Geen probleem. Dat kruisje komt door jou. Na het aanklikken van een kraam wordt deze voor ongeveer 30 minuten afgekruist. Dit is om jou rustig de tijd te geven de boeking af te ronden met de iDEAL betaling. Als de betaling na 30 minuten niet is uitgevoerd wordt de kraam automatisch weer vrijgegeven.

Zijn de 30 minuten al voorbij en is de kraam nog steeds afgekruist? Dan is het waarschijnlijk dat een andere klant er met jou kraam vandoor is gegaan en kun je het beste een nieuwe kraam kiezen.

Ik heb geen bevestiging ontvangen na mijn boeking?

Na het afronden van de boeking met een iDEAL betaling wordt er automatisch een bevestiging naar het door jou opgegeven e-mailadres toegestuurd. Meestal komt deze direct binnen, maar er kan soms tot uiterlijk 20 minuten vertraging plaatsvinden.

Heb je na deze periode nog steeds de bevestiging niet binnen? Check dan voor de zekerheid de ongewenste post en neem anders even contact met ons op!

 

Ik heb geen printer om het betaalbewijs te printen. Wat nu?

Het betaalbewijs heb je nodig om bij binnenkomst te laten zien als bewijs van de boeking. Probeert als je geen printer hebt dan eventueel het betaalbewijs via familie of vrienden uitgeprint te krijgen. Wat ook is toegestaan is om je betaalbewijs via een mobiele apparaat (smartphone of tablet) te laten zien. Als alle mogelijkheden zijn uitgeput, neem dan even telefonisch contact met ons op!

Waar kan ik informatie vragen tijdens de Neuzelbeurs?

Wil je tijdens de Neuzelbeurs iets weten over de Neuzelbeurs zijn er meerdere mogelijkheden; vraag het aan een service medewerker in de hal of bij de kaartcontrole (te herkennen aan oranje service shirt) of ga even langs de garderobe van De Broodfabriek.

Mochten de service of garderobe medewerkers niet in staat zijn de vraag te beantwoorden, dan kunnen zij de beursorganisator van de Neuzelbeurs even voor je oproepen.

Als de vraag niet direct prioriteit heeft is het natuurlijk ook mogelijk om na het weekend even te bellen of e-mailen.

Ik heb geboekt, maar ben mijn bevestiging kwijt. Wat nu?

Bij een internet boeking ontvang je je bevestiging direct na de boeking op je e-mail.

Mocht je deze niet meer in bezit hebben kun je hier inloggen met je e-mail adres en wachtwoord om de bevestiging te downloaden.

Lukt dit niet of heb je bijvoorbeeld op kantoor of aan de garderobe geboekt? Neem dan even contact met ons op. Wij zorgen dan dat de bevestiging alsnog bij je terecht komt.

Waar kan ik parkeren als standhouder?

Tijdens opbouwtijden (zaterdag 07.00 – 09.45 uur en zondag 08.30 – 09.45 uur) kun je kosteloos gebruik maken van het parkeerterrein, wel dien je hiervoor een borg van 20 euro te betalen. Deze borg ontvang je terug indien je de auto voor 09.45 uur weer van het terrein afhaalt.

Na 09.45 uur is er geen vaste parkeervoorziening voor standhouders. Rondom De Broodfabriek zijn echter voldoende gratis parkeerplaatsen om je auto te parkeren. Na 10 uur, als de bezoekers arriveren, zijn deze parkeerplaatsen rondom het complex wel vaak redelijk bezet!

Een ander alternatief is betaald parkeren op parkeren parkeerterrein P2 (aan de Volmerlaan) voor € 5,- per dag. Dit parkeerterrein is vanaf 09.00 uur geopend.

Is De Broodfabriek toegankelijk voor mindervaliden?

De Broodfabriek beschikt over prima voorzieningen voor mindervaliden. Alle zalen / hallen zijn rolstoeltoegankelijk en er zijn meerdere mindervalidentoiletten.

Kan ik ook een rolcontainer huren bij de Neuzelbeurs?

Bij de perscontainer op parkeerterrein P3 kun je een rolcontainer huren om te gebruiken voor het vervoer van spullen. Je betaalt hiervoor een borg van 50 euro en 1 euro huur. Voor de borg ontvang je een borgkaart welke je samen met de kar weer in dient te leveren.

De rolcontainer verhuur is op de volgende momenten geopend:

  • Zaterdagochtend vanaf 07.00 – 10.00 uur
  • Zaterdagmiddag vanaf 17.00 – 18.00 uur
  • Zondagochtend vanaf 08.30 – 10.00 uur
  • Zondagmiddag vanaf 17.00 – 19.00 uur

Rolcontainers dienen altijd direct na gebruik weer ingeleverd te worden. Het is niet toegestaan de rolcontainers tijdens de beurs bij de kraam te houden.

Hoe laat kan ik mijn spullen lossen?

Op zaterdagochtend vanaf 07.00 uur kun je spullen komen lossen en de kraam komen opbouwen. Dit kan via parkeerterrein P3 aan de Lange Kleiweg. Op zondagochtend is het lossen vanaf 08.30 uur, eveneens via parkeerterrein P3.

Beide dagen dien je om 10.00 uur klaar te zijn met het voorbereiden van je kraam, omdat de Neuzelbeurs dan van start gaat.

Sinds kort bieden wij onder voorbehoud de mogelijkheid op vrijdagmiddag tussen 14.00 en 16.30 uur alvast spullen bij de kraam te plaatsen (alleen plaatsen, niet uitpakken!). Dit kan via parkeerterrein P3 aan de Lange Kleiweg. Het voorbehoud is dat het wellicht incidenteel niet mogelijk is vanwege andere beurzen/evenementen of dat uitgeweken dient te worden naar een ander parkeerterrein. Wij brengen in deze situatie de standhouders tijdig op de hoogte.

 

Waar kan ik roken in De Broodfabriek?

De Broodfabriek beschikt over een rookruimte op het Horeca Plaza waar je kunt roken, of bij mooi weer, een groot buitenterras. Buiten de rookruimte is het in De Broodfabriek niet toegestaan om te roken.

Zijn er (mindervaliden) toiletten aanwezig in De Broodfabriek?

In De Broodfabriek zijn meerdere toiletgroepen aanwezig, allen ook voorzien van een mindervaliden toilet.

Is er een EHBO dienst aanwezig?

De Broodfabriek beschikt over een EHBO-kamer en een EHBO-team die tijdens het beursweekend aanwezig is. Bij noodgevallen ben je dus altijd in goede handen!

Mag ik spullen naast de kraam plaatsen?

Uitbouwen is slechts zeer beperkt mogelijk. Voor je kraam kun je tot max. 40 cm spullen plaatsen (ter hoogte van het luifel). Bij een kopkraam kun je aan de zijkant één tapijttegel (50 cm) uitbouwen.

Kledingrekken dienen strak in de lengte tegen de kraam te worden gezet of in de kraam gezet te worden door verwijdering van de planken.

Is er ook een testpunt voor elektrische apparaten aanwezig?

Ja, bij de Neuzelbeurs is een testpunt voor elektrische apparaten aanwezig.

We plaatsen dit altijd bij de ingang van de Neuzelbeurs op een statafel.

Mocht je een apparaat willen testen kan dit hier!

Kan ik spullen achterlaten aan een goed doel?

Ja, dat is mogelijk! Iedere Neuzelbeurs is Stichting Vasariah namelijk aanwezig op de Neuzelbeurs.

Aan het einde van iedere beursdag delen vrijwilliger van stichting Vasariah plastic zakken uit. Deze zijn bestemd voor kleding & textiel en worden na afloop van de Neuzelbeurs ingezameld.
Bruikbare, onverkochte spullen nemen zij mee, evenals karton. Het verzoek is om de spullen netjes in dozen of kratten te doen en het karton plat te maken.

Heb je echt afval wat je kwijt wilt kun je dit afgeven bij de perscontainer op laad/los terrein P3.

Ik wil mijn boeking annuleren. Wat nu?

Indien je een kraam geboekt hebt, maar om wat voor reden dan ook niet kunt staan, is het mogelijk om de kraam te annuleren. Annuleren kost je wel altijd 15 euro administratiekosten. Het is daarom altijd beter om te verplaatsen naar een andere editie. Dit is kosteloos, mits je dit minimaal één week van te voren aangeeft.

Wil je verplaatsen of annuleren? Dan is het het beste om dan even contact op te nemen, via telefoon of e-mail.

Houd altijd het reserveringsnummer en kraamnummer gereed, deze hebben wij nodig om de kraam te kunnen verplaatsen.

Let op; of wij meewerken aan een annulering hangt wel af van het moment dat je dit aangeeft. In de week voorafgaand aan de beurs werken wij niet meer mee aan verplaatsingen, tenzij hier bijzondere (aantoonbare) omstandigheden aan ten grondslag liggen.

Ik wil mijn boeking verplaatsen. Wat nu?

Indien je een kraam geboekt hebt, maar om wat voor reden dan ook niet kunt staan, is het mogelijk om de kraam te verplaatsen. Het is het beste om dan even contact op te nemen, via telefoon of e-mail.

Houd altijd het reserveringsnummer en kraamnummer gereed, deze hebben wij nodig om de kraam te kunnen verplaatsen.

Let op; of wij meewerken aan een verplaatsing hangt wel af van het moment dat je dit aangeeft. In de week voorafgaand aan de beurs werken wij niet meer mee aan verplaatsingen, tenzij hier bijzondere (aantoonbare) omstandigheden aan ten grondslag liggen.

Het antwoord op je vraag niet gevonden? Ga dan naar de contact pagina en stel ons je vraag!